Followers

02 August 2010

Jalan-Jalan di I City

Hari Sabtu yang lepas, saya ada tetamu dari Port Dickson. Agak lewat juga kedatangan mereka sebab ada Hari Keluarga di sana. Jadi dah sampai tu saya terus bawa mereka ke Restoran Belanga yang terletak di Empire Subang yang pernah saya cerita tentang Nasi Tumpang tempoh hari. Agak ramai orang juga dengan tempat letak kereta pun penuh! Maklumlah, parking free!! Hehehe. Akhirnya penat kami pun berbaloi apabila sampai di hadapan restoran dan nasib baik ada tempat duduk kosong seramai 7 orang. Masing-masing order makanan masing-masing. Saya pun tak ketinggalan ler sebab lapar sgt. Jadi saya order nasi dagang berlaukkan ikan tongkol. Manakala tetamu saya ada yg order nasi goreng belacan, sup ekor, nasi kerabu dan keropok ikan. Masing-masing puas hati dengan hidangan mereka. Ok juga bagi saya sebab saya yang recommend kan! Hehehe..
Lebih kurang pukul 11 malam, masih lagi di Empire. Masing-masing masih cergas nampaknya. Minum tongkat ali kot? Hahaha..Saya bagi cadangan nak ke I City yang terletak di SS 7 Shah Alam. Elok benor la sebab masing-masing pun tak pernah pergi. Saya yang tinggal di Subang pun tak pernah sampai lagi ok! Ishhh..
Kami terus bertolak dan sampai lebih kurang 20 minit kemudian. Bila dah sampai selekoh tu, mata dah mula terpukau dek limpahan cahaya dari lampu-lampu digital yg tersusun indah sepanjang jalan menyusur masuk ke situ. Dgn bayaran sebanyak RM10, kami terus mencari tempat kosong utk parking. Huh! Sangat seksa sebab kereta banyak sgt! Mujur ada itupun nasib la jugak. Untuk ke pameran lampu-lampu digital ini, bagi anda yang menaiki lif dari bangunan tempat letak kereta, sila tekan G. Bukan 1, bukan 2 dan bukan 3 atau 3A. Saya masih tak lupa kisah beberapa keluarga yg pertama kali hendak ke situ tapi tak tahu nk berhenti di mana. Jadi lif yg mereka naik tu asyik naik turun naik turun sahaja. Bila pintu terbuka di hadapan kami, masing-masing tergelak sebab masih orang yg sama di dalam lif! Hahaha..
Setelah dah sampai di tingkat G, bolehlah berjalan-jalan di situ dan menikmati pemandangan lampu digital yg bagi saya amat menarik sekali. Boleh dijadikan tarikan utama pelancong utk datang ke Shah Alam. Kami bersiar-siar di situ dengan hujan renyai-renyai tapi masing-masing macam tak kisah pulak lagaknya mcm masing-masing tu kalis air pulak! Ada beberapa gerai yg menjual pelbagai barangan seperti kasut jenama Crocs, baju, tudung dan perhiasan. Tapi satu saja, tandas di bangunan itu tak ada air! Jadi pada sesiapa yg nak pergi tu, sila sediakan botol air mineral ya. Masih terlupa nak bawa kamera!!!!!!!! Uwaaaa!!









No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

YOURS SINCERELY