Followers

29 March 2010

Kek Pisang

Baru-baru ini semasa pergi ke kedai bakery supplier, saya diperkenalkan dengan produk baru iaitu Ready Mix Banana Cake. Saya memang dari dulu suka dengan produk-produk ready mix ni sebab selain murah ianya cepat disediakan. Macam-macam produk ready mix yang saya dah cuba dan semuanya memuaskan hati. Berbalik kepada kek pisang nie, resepi ni memerlukan 250 gm pisang tapi pisang yang ada kat umah tak cukup pulak. Jenuh saya fikir nak tambah apa. Akhirnya saya capai saja bungkusan buah prune. Saya timbang dan cukupkan kuantitinya sebanyak 250 gm dan kemudian berjalanlah proses mengadun dan akhirnya bakar. Kombinasi pisang dan prune memang menyihatkan. Tetapi dah nama kek pisang, jadi tak adil jika kurang rasa pisangnya. Lainkali memang kena cukupkan kuantiti pisangnya juga.


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

YOURS SINCERELY