Followers

09 March 2010

Kek Gulung / Swiss Roll

Berkobar-kobar semangat nak buat kek gulung ni. Resepi dari zaman purba lagi dok simpan tiba-tiba hari ini tergerak hati pula nak buat. Bahan-bahan memang dah ada. Cara nak membuatnya pula tidak lah susah malah mengambil masa yang cepat untuk disiapkan.
SEBELUM BAKAR
SELEPAS BAKAR
SELEPAS DIGULUNG
Inilah pertama kali saya buat kek gulung. Kesian sungguh, rupa yang buruk dahtu habis mengelupas kulitnya. Tapi saya tak boleh nafi yang kek gulung ni teramatlah lembut dan sedap. Saya sapu inti kaya saja sebab jem strawberry yang dalam peti ais tu berbiji-biji. Mesti tak sedap kalau gigit biji buah strawberry tu. Insya allah ada masa, saya memang akan buat lagi. Apa pun tak rugi saya belajar buat kek gulung ni.
Terima kasih kepada ahpek kerana menyumbangkan resepi kek gulung yang superb ni. Ramai yang dah cuba dan menjadi dengan jayanya.

3 comments:

  1. Ahpek..ahpeklaa..meh la tempek resepi skali..

    ReplyDelete
  2. rasanya haritu ade dorang diskas sekali camno takmo bagi kulit tu tanggal..

    ReplyDelete
  3. yepp Nin, tu tgh belajo nk improve bagi lawo nie..ekeke.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

YOURS SINCERELY